Apakšizvēlne
Aptauja

Liepājā, renovējot ielas, uz ietvēm tiek iestrādātas reljefās vadlīnijas, kuras paredzētas, lai cilvēkiem ar redzes traucējumiem atvieglotu pārvietošanos:





Lasīt aptaujas rezultātus
Kontakti
Adrese:
Ganību iela 197/205 Liepāja,
LV – 3407

Tālrunis:
+371 63431535,
+371 22007874

Fakss:
+371 63407115

E-pasts:
info@redzigaismu.lv,
liepajas_nb@inbox.lv

kartes attēls Apskatīt kartē

Baneri
07.11.2018 Autors: LNB

   
Liepājas pilsētas pašvaldības finansēts
Nevalstisko organizāciju sociālās iekļaušanas projekta
„Nāc darboties un piedzīvo pārmaiņas!”
Nr.678/2.2.29.2. ietvaros

Jaunā mēneša pirmajā piektdienā, 2. novembrī, Liepājas Neredzīgo biedrības biedri devās ekskursijā Liepājas pilsētas pašvaldības finansēta nevalstisko organizāciju sociālās iekļaušanas projekta “Nāc darboties un piedzīvo pārmaiņas!” Nr.678/2.2.29.2. ietvaros. Šoreiz par ekskursijas galamērķi tika izvēlēts viens no Liepājas apkārtnē iecienītākajiem tūristu galamērķiem – Karosta.

Ekskursija sākās ar Karostas ūdenstorņa apskati, kas ilgus gadus apmeklētājiem bija slēgts un mūsdienās ir uzskatāms par industriālā mantojuma objektu. Ūdenstorņa ēka izskatās iespaidīga jau no ārpuses, taču, lai pārliecinātos par tās iespaidīgajiem apmēriem arī no iekšpuses un uzzinātu vairāk jaunas informācijas par tās vēsturi, gida vadībā bija iespējams iegūt nelielu priekšstatu par tā agrāko darbību un nozīmi Karostas apkārtnei. Gide atklāja, ka rakstītajos avotos par Karostas ūdenstorņa būvniecības gadiem tiek saukts laika posms no 1903. gada līdz 1905. gadam. Tā galvenā funkcija ir bijusi apgādāt un nodrošināt Karostas teritoriju ar dzeramo ūdeni, jo līdz tam cilvēki ieguva ūdeni no akām. Kopumā teju 30 metrus augstajam tornim ir pieci stāvi, taču ekskursijas dalībniekiem bija iespēja aplūkot trīs no tiem un dzirdēt bagātīgu stāstījumu par agrāko ūdenstorņa darbību. Pirmajā stāvā bija iespējams aplūkot sūkņus un speciālos krānus ar kuriem vajadzības gadījumā tika remontēti, izcelti vai mainīti sūkņu motori. Otrajā stāvā bija aplūkojama neliela ekspozīcija, kuras interesantākais eksponāts bija koka ūdens caurule, kas agrāk tikusi izmantota, lai piegādātu ūdeni no ūdenstorņa uz cilvēku mājām. Trešajā stāvā bija aplūkojama aizraujoša fotogrāfiju izstāde, kurās attēloti dažādi Karostas objekti, kas mūsdienās nereti slīkst aizmirstībā. Papildus bilžu izstādei ekskursijas dalībnieki dzirdēja par piektajā stāvā esošo iespaidīgo ūdens rezervuāru, kura augstums ir 2,6 metri. Pēc bagātīgā stāstījuma par ūdenstorni devāmies aplūkot un nedaudz vairāk dzirdēt par citiem atpazīstamiem Karostas objektiem.

Ekskursiju sevišķi interesantu padarīja otrā ekskursijas gida stāstījums par to, ka agrāk Karosta tikusi uzskatīta par pilsētu pilsētā. Tālākajā ekskursijas daļā apmeklējām Karostas manēžu, kas līdzīgi kā ūdenstornis celts no 1903. gada līdz 1904. gadam. Šobrīd, aplūkojot esošo manēžas stāvokli, grūti iztēloties, ka agrāk šī celtne bija vienīgā šāda veida un izmēra slēgta tipa celtne Latvijā, kuras jumts bijis veidots no stikla kārniņu joslām. Agrāk Karostas manēža bijusi vieta, kas pulcēja garnizona matrožus, kopumā ap 3000 cilvēku, uz oficiālām maltītēm, kā arī bija vieta, kur notika dažādas vingrošanas sacensības. Agrāk manēžas dienvidu pusē, kas mūsdienās vairs nav saglabājusies, atradās neliela baznīciņa.

Pēc stāsta par Karostas manēžu ekskursija turpinājās ar Karostas kanāla apskati, kuru šķērsot ļauj Oskara Kalpaka izgriežamais tilts, kas, gadiem ejot uz priekšu, cietis ne vienu vien reizi. Šajā vietā uzzinājām ne tikai par tilta vēsturi, bet arī par tā darbības mehāniskiem, kas nebūt nav tik sarežģīti kā varētu likties. Diena un laikapstākļi bija ārkārtīgi piemēroti, lai aplūkotu šo vietu, jo ekskursijas laikā tās dalībniekiem bija iespēja vērot arī pilnu tilta kustību un klātienē apskatīt kuģa ienākšanu Liepājā caur kanālu.
Ekskursija noslēdzās ar krāšņās Liepājas Svētā Nikolaja pareizticīgo Jūras katedrāles aplūkošanu, kas nebija mazāk aizraujoša kā iepriekšējie ekskursijas apskates objekti. Pēc gida stāstījuma uzzinājām, ka katedrāles celtniecības darbi sākti 1900. gadā un tie ilguši trīs gadus. 1903. gadā katedrāle tikusi iesvētīta ceremonijā, kurā piedalījās imperators Nikolajs II ar savu ģimeni, kurš bija arī galvenais ziedotājs šīs katedrāles celtniecībai. Interesants ir fakts, ka netradicionāli citām katedrālēm, šīs katedrāles kontūras atgādina kuģi. Krusta pamatnē atrodas enkurs, kas ir kā cerību simbols vētrainā dzīves jūrā. Katedrāle stāv uz augstiem betona pamatiem, tā ir apšūta ar granītu un smilšakmeni. Sienas mūrētas no sarkana ķieģeļa un apdarinātas ar dzelteno ķieģeli, kas izveido interesantus rakstus.

Pateicoties abu gidu stāstījumam, ekskursijas dalībniekiem bija iespēja tuvāk iepazīt Liepājas daļas, Karostas notikumiem bagāto vēsturi un ne tikai dzirdēt par to faktiem bagātā stāstījumā, bet arī klātienē aplūkot un izjust Karostas senlaicīgo pieskārienu, kas vietām saglabājies vēl mūsdienās.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Projektu līdzfinansēja Liepājas pilsētas pašvaldība. Par saturu atbild Liepājas Neredzīgo biedrība.
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2. novembrī LNB biedri devās ekskursijā uz Karostu. Kā biedriem gāja ekskursijā, lasi www.redzigaismu.lv

A post shared by Liepājas Neredzīgo biedrība (@liepajasneredzigobiedriba) on



Facebook jaunumu plūsma

JAUNĀKIE PROJEKTI
NODERĪGAS SAITES


Šī mājas lapa ir veidota ar Islandes, Lihtenšteinas un Norvēģijas finansiālu atbalstu EEZ finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta ietvaros
un ar Latvijas valsts finansiālu atbalstu no Sabiedrības integrācijas fonda. Par mājas lapas saturu atbild Liepājas Neredzīgo biedrība.